background

Sunday, April 10, 2011

Sedikit tentang kerja....

Haish...kinda busy lately....sorry yea diary ku..nak tulis pun tak sempat lorh..aiyaaa... Well...well... ape yang ko bz kan sangat tu nur..?? hehehehehe....mari aku story sikit erk..??
sekarang ni aku sedang sebok sangat-sangat (errrr actually saje SEBOKKAN diri) dengan menghulurkan bantuan dari segi "prepairation" dan "follow-up" kepada Ass. Manager Of Event aku, En Izuwan Hayat a.k.a ewan ayat tu... Al-maklum lah,name pun kerja dekat FUTSAL CENTER kan, kerja aku semua pun tentang FUTSAL saja lah....tapi korang jangan pandang rendah pada tempat aku berkerja,ok...???? walaupun company aku kerje ni bukanlah GOVERNMENT sector, tapi aku rase company ni kukuh je!! Dan aku rase buat mase ni memang cukup bagus, maju, berkembang seiring dengan perkembangan ekonomi semase..wahhhh ayat kau nur!! So, aku rase tak perlu lah nak risau-risau HARUS nak cari kerja  GOVERNMENT lah bagai...korang cakap senang je suruh aku pindah-pindah kerja, cari kerja lain, kononnye kerja kat futsal ni sampai bile..?? errrr insyaallah kalau ade jodoh aku dengan futsal ni, selagi aku diperlukan, maka selagi itu lah aku akan terus bekerja disini..ape pun korang cakap, aku cume ambik tahu je, tapi untuk kate "YE" pada cadangan korang, mang tidak lah buat mase ni...mase depan tu, insyaallah lah kan...?? manelah tahu mule-mule jadi coordinator, lepas ni jadi executive, lepas tu jadi assistant manager...!!! rezeki kite, kite mane tahu kan..??? lantak lah korang nak kate ape..ape yang penting, aku harus berusaha!! bukan hanya buat kerja yang biase aku buat, aku mesti cari initiative untuk menjadi yang lebih baik..! dah-dah..fullstop!
Balik pade kerja aku...menjelang pertengahan tahun ni, memang setiap minggu ade event punye..dah faham sangat dah... kadang-kadang ade 2 event sekali nak run dalam satu hari...memang tak macam ikan sardine dalam tin lah aku tengok orang-orang kat arena ni kan..!! gile pack punye orang leyh...haish tak baik mengomel hanur!!! rezki tu, tahu!! baiklah....! (^_^) by the time aku tengah tulis diary ni pun sebenarnye aku tengah berkerja ni... Hari ni ade event PERTANDINGAN FUTSAL JELAJAH SELANGOR anjuran MAJLIS PERBANDARAN KLANG leyh... banyak jugak team...tapi alhamdulillah, semua under control je... tapi ini semua event-event kecik je...prepairation atau update semue sikit-sikit je...bak kate ewan, small matter je....wahhh eksyen itu ewan ayat.. (^_^)
sekarang ni kiteorang tengah sibuk dengan salah satu Major Event kiteorang.. 

~BHL CORPORATE FUTSAL LEAGUE 2011~
Event yang di "LEAD" oleh Cik Falendra Grace a.k.a Farhana Abdullah... event ni berlangsung setiap hari Sabtu dari 12 tengahari hingga 5 petang selama 11 minggu...semalam adalah minggu yang ketiga... menyaksikan persaingan sengit 12 pasukan yang bertanding untuk merebut hadiah wang tunai  
RM 10,000.00... (Wahhh advertise sikit..) 10riban der..banyak tu....hahahaha aku pun tak sabar nak tunggu 11 minggu, nak tengok pasukan mane yang terbaekkkkk yang dapat harungi semue game-game yang sememangnye sengit kot...??setiap pasukan ade kelebihan masing-masing..tak boleh nak jangke lagi yang mane akan menang..BTW aku tetap lah ade pasukan Favorite  aku kan...dan pasukan itu semestinye REAL B-21.. 
~Real B-21~
 
dari name team pun dah boleh tau..REAL B-21 adalah team REAL SPORTS ARENA yang cume dibarisi pemain-pemain JUNIOR sahaja...semuanya bawah 21 tahun..tapi..tapi... walaupun dieorang cume BAWAH 21 tahun, mereka berjaye ok..?? tige perlawanan, tige-tige game dieorang menang.. Game pertame menang 4-1 menentang Petronas.. game ke-2 menang 7-1 menentang Northport dimane terdiri daripada semua pemain-pemain yang besar-besar dan keras-keras belake..sian aku tengok dak-dak Real B-21 ni...dieorang dah lah budak kecik, badan pun memang kecik, sekali dilanggar pemain-pemain Northport tu, mang tak terbang lah kan dak-dak kecik ni...BTW mereka tetap menang!! dan semalam dieorang tewaskan pasukan KOSMO! 15-0 ok..?? terbaekkk korang..!! creadit to manager Kevin & Coach Yong...
KOSMO selaku media rasmi, akan meng-update jadual dan keputusan perlawanan setiap minggu...so kat paper KOSMO! tengok bahagian sukan, mesti ade update punye lah!! aku pun tak miss lah beli paper punye...
Dan dijangke lepas abis jer Corporate league nie, Social League pulak yang akan mula...jugak Major  event kami..Tahun ni tak tahu lah macam mane..adakah 7'D Salsa tetap ingin merebut takhta yang telah dirampas oleh Pasukan Meor Bistro,dan adakah Meor Bistro berjaya mengekalkan kejuaraan mereka tahun lepas..?? aku pun tak tahu lah...nanti lah kite tunggu.... (^_^)

~SOCIAL LEAGUE~

dan yang paling mendebarkan sekarang ialah menunggu keputusan same ade kiteorang dapat atau tak salah satu projek besar ni...kalau rezki berpihak pada kami, syukur alhamdulillah lah sangat-sangat...sememangnye tak mudah lah kan nak dapatkannye, banyak kot saingan, event group semua memang rebut kot event ni... tapi tak tahu jugak lah keputusan nye...kite tunggu je yea..???
  
~RENTAP FUTSAL PUTRAJAYA 2011~
Insyallah, dengan usaha, pasti kite dapat projek ni... amin..amin..

No comments:

Post a Comment