background

Tuesday, February 8, 2011

...kEbaHgiAaN....

"kalau kite sayangkan seseorang itu, biarkan die terbang bebas..andai benar die milik kite, pasti die akan tetap pulang kepangkuan kita..namun jika dia bukanlah tercipta untuk kita, maka biarkanlah die terbang seperti merpati, terbang bebas, sebebas-bebasnye..."

marah...dendam...benci...iri hati...tu semua membawa kepada kesakitan, kesengsaraan...tapi sebaliknya kalau kite berdamai maka kita same-same peroleh kebahgiaan.....itu lah yang aku rase sekarang..hidup aku sangat aman...tenang...tak ade lagi rase benci....kenape...??sebab kate-kate dan kemaafan yang kau pohon dari aku...aku maafkan kau...bukan itu yang aku mahukan sebenarnya, hanya lah kedamaian antare kite...kenape mesti aku memusuhi kau, sedangkan kau bukan siape-siape bagi aku..kau insan yang tak pernah aku kenali..bahkan kau tak pernah berdosa & bersalah pada aku...tapi kehadiran kau membuatkan aku sangat benci pada kau...atas sebab yang tertentu,kau datang dan menganggu aku....Aku biarkan saja engkau dengan dendam kau..sebab aku tahu ini bukanlah yang kau sebenarnya inginkan pun...cume keadaan yang membuatkan kau jadi macam ni...namun, Alhamdulillah...setelah ape yang kau katekan pada aku..sekarang tak ade ape lagi dendam antare kite..?? dan aku harap, kau peganglah janji kau pada aku.....biarkan lah kami mengecapi kebahagiaan ni sepertimana kebahgiaan yang pernah kau kecapi dulu...lepaskan lah die pergi dengan rela hati kau.....dan aku mohon,jangan pernah kau hadir dan menagih cinta die lagi.....

No comments:

Post a Comment