background

Wednesday, August 24, 2011

luahan jiwa..........

tiada kata yang dapat ku ungkap, selain kata syukur ke hadrat ilahi..kehidupan yang ku lalui hari ini, penuh dengan dugaan, ujian tak lupa juga dengan kebahgiaan.. bukan aku insan yang hanya mengenal erti kebahgiaan, bahkan aku juga insan yang pernah melalui erti derita.. lapanbelas purnama aku merintih, menangis kesepian, walaupun tiada air mata yang kelihatan, namun insan yang mengerti yang melihat kesedihan serta derita didada.... aku juga pernah kenal erti cinta, yang membawa kepada derita namun menguatkan aku, dengan azam dan semangat serta dorongan insan-insan sekeliling yang masih menyayangi aku, aku bangun, aku berjalan kehadapan...aku teruskan hidup walau taktala itu, hati ku kosong, tiada perasaan.. ya!! sebegitu sekali aku terluka sehingga kan aku membuang segala perasaan, tiada cinta tiada suka..aku hanyalah boneka bernyawa yang tidak punya suka dan cinta...bukan tiada yang datang cuba mengetuk pintu hati, tetapi tiada yang berjaya membuka nya...beberapa hubungan yang cuba dijalinkan terlerai ditengah jalan, segalanya angkara aku..aku yang tidak mahu menerima.. bukan kerna aku tak sudi, tetapi aku hanya terlalu terluka kerna kegagalan cinta lama, dan aku rasakan tidak mampu untuk mencintai lagi...jangan pernah katakan aku tak layak untuk dicintai kerna itu aku tidak punyai hubungan cinta.. tapi hakikatnya aku terlalu takut untuk kecewa....fahamilah kenapa....bukan lemparkan kata-kata bahawa aku tidak layak dicintai...aku cuma tidak mahu..terlalu sakit untuk meratapi pemergian insan yang dicintai lagi...

sehinggakan aku ketemui dia.... dia insan yang mengetuk pintu hati aku...pertemuan yang memang tidak diduga...malahan tidak dirancang... hubungan yang berjalan pada mulanya hanya begitu sahaja... namun semakin hari semakin memerlukan, semakin rindu, semakin menebal perasaan itu... dan setiap kali namanya disebut, deras berdegup jantung....pada pertemuan kali pertama, aku resah, tidak keruan untuk memandangnya... walau tika detik itu aku hadir hanya sebagai seorang kawan...tapi satu perasaan yang berbeza..tidak seperti aku memandang kawan yang lain...aku tertanya-tanya adakah ini.....arrrghhh tidak!! mahu aku hanya bertepuk sebelah tangan...sedangkan dia tidak punya apa-apa perasaan pun terhadap aku... namun aku tidak menduga, dia juga punya perasaan sama.... maka dengan perasaan itu, terjalinlah satu hubungan...setelah sekian lamanya pintu hati ku kunci, akhirnya aku akur, aku izinkan dia untuk menghuni tahta hati ini....

jangan pernah katakan aku meriak diri dengan ape yang aku perolehi hari ini, jangan pernah kata hanya kau yang tahu segala, hanya kau yang pernah lalui segala, tapi apa hakikat nya setiap insan punyai liku hidup sendiri...hanya masa dan situasi yang berbeza... sesungguhnya hanya tuhan yang mengerti bertapa aku bersyukur dengan kurniaan ini...dan aku hanya insan biasa, tak lepas dari silap dosa, dan aku hanya merancang, ketetapan telah dilakukan ilahi..khilafku masa lalu masih menghantui... aku terima segala balasan atas kejahilan masa lalu ku.... aku dihukum..... segalanya aku terima...ketentuan takdir... tidak semuanya berjalan lancar, dugaan ujian malahan lebih hebat dari sebelumnya aku terima... segalanya menguji... sehinggakan aku pernah bertanya "Ya Allah, adakah dia insan yang Kau ciptakan untukku..??" jika dia adalah untukku, tercipta untukku, maka peliharalah kami Ya Allah, berkati lah hubungan ini, permudahkan lah jalan kami untuk membina mahligai ini.... Semoga kami kuat untuk tempuhi segala, dengan hadirnya segala rintangan ini, maka kau teguhkanlah cinta kami...Semoga kami mampu mengemudi bersama bahtera suci ini...semoga hubungan yang terjalin dan cinta yang lahir atas pertemuan 2 hati berkekalan hingga ke akhir nanti..... 


Amin.... amin ya rabbal alamin.....

No comments:

Post a Comment