background

Saturday, August 27, 2011

Team Building

bila dah takde kerja, aku mula lah selak itu, selak ini, tengok itu, tengok ini kan... pastu terjumpe lah satu folder gambar... haa gambar ape... gambar dah lame jugak lah, tapi entah baru sekarang aku ade mase nak cerite kot... hummm Last july, company ade buat satu team building untuk part timer staff lah...buat kat Bukit Cherakah je, yang dekat dan tempat yang sesuai untuk buat aktiviti-aktiviti luar.. aku set-set kan segale game untuk dieorang.. untung lah aku buat macam-macam game, mengarut-ngarut je aku bagi... saje suke aku mendajal kan dieorang semue.. hahaha... macam-macam lah game yang aku buat.. tujuan nye adalah untuk mengeratkan silaturahim sesame diorang... kerja bawah satu bumbung, tapi ade jugak antara dieorang yang tak ngam kan.. so, that day aku rase dapat lah membaiki hubungan masing-masing, lagi-lagi yang tak ngam tu, aku set kan jadi satu team..setiap game aku set perlukan team work untuk buat, so biar kan dieorang bekerja sebagai satu pasukan, tolong menolong, dan komunikasi dengan lebih baik, itu yang penting... selain tu nak dieorang have fun jugak dengan persekitaran dan rakan-rakan sekerja dieorang kan.. dan alhamdulillah program tu berjalan dengan jaya nye seperti yang telah dirancang.. creadit to Hanur!! (waahhh puji diri sendiri kaw2 kan ko nur..heh!)

ade yang main dengan belon, ade yang main dengan lilin, ade yang kena cerite tentang kasut, main dengan kerusi, baldi lah bagai...fuhhh aku tengok dorang seronok, aku pun happy...mungkin tu jelah sekali aku dapat buat aktiviti macam ni untuk dieorang, lepas-lepas ni takde lagi dah kot.. (oopppssss, apehal takde lagi..??teetttt!)  ni lah antare gambar-gambar yang sempat snap...










dan aktiviti kemuncak, dan yang paling best... BERPERANG... wahhh kaw punye nak berperang... hahahah kiteorang main PAINTBALL...haaa ni macam-macam aksi ada....





Oooppssss cik ketot lah!


Baru lepas habis game ke-3.. masing2 dan penat gile..


memang mencabar gile.. sumpah bile dah start main tu, perasaan nye macam perang sungguh-sungguh.. neves pun ade, lagi perasaan takot pun ade, memang bukan gune peluru betol, tapi kalau kene tembak, consider sebagai "mati" jugak, berberape minit kemudian je baru boleh "on game" balik....
dan yang paling best kan, kene tembak kalu, memang sakit ok..?? berbirat-birat kot badan aku merah-merah bintik kene peluru die tu hah...aku ambik pakage yang 500 bullet tu, so lame sikit nak habis peluru die tu kan.. dapat jugak lah 5 game main... satu game 15-20 minit, dekat 2 jam setengah jugak lah kiteorang main..dengan dalam hutan tebal nye, 1st time lah aku meredah hutan bagai...time "on game" jangan cakap lah geli ke, kotor ke, itu jam lecak semue dah tak hairan dah, selamber aje redah...fuhhh penat nye jangan cakap...balik tuh, aku teros pengsan...siap demam lagi, sebab time kiteorang pergi tu, hari hujan...so aku kena hujan,balik teros demam lah...tapi memang syokkk giler... kalau ade rezki lebih, aku nak ajak hubby aku dengan geng-geng pergi main, memang berbaloi kot... (^_^)

No comments:

Post a Comment