background

Thursday, August 11, 2011

T-T


Sebaris ayat untuk direnungi, "Sesungguhnya kita tidak akan perolehi sesuatu sebagaimana yang kita inginkan, sebaliknya kita akan perolehi apa yang tidak pernah kita impikan..Ini adalah kerana Allah menguji hamba-Nya dan inginkan hamba-Nya sentiase bersyukur dan hargai segala kurniaan-Nya walaupun tidak sempurna dan seindah, tapi pasti ada hikmahnya..." 


Aku percaya, setiap ujian dan dugaan mu pasti ada hikmahnya Ya Allah..Namun aku mohon. kau kuatkan lah dan tabahkan lah hati ini untuk hadap dan tempuh segala dugaan ini... Fikiran aku hampir terjerumus memikirkan perkara mudah, namun yang sangat engkau murkai... Ya Allah, kau permudahkan lah segala kesulitan ini... dan aku mohon Kau berilah Hidayah kepadaku, sesungguhnya aku tidak ingin menjadi insan yang dipandang Hina, dicerca, dan tohmahan-tohmahan segala membunuhku... Ampunkan dosa ku, dosa masa lalu ku, dan tunjukkan lah jalan hidup ini, sesungguhnya aku tersesat dalam kegelapan hidupku.....




 Semoga Kau dengar rintihan hambamu ini, sesungguhnya engkau maha Mendengar, maha Pengampun dan maha Mengasihani... 
amin.. amin Ya Rabbalalamin....

No comments:

Post a Comment