background

Friday, March 11, 2011

SERAM!!!!!

aku ade bace sorang teman punye blog...die cerite pasal "kejadian aneh" yang berlaku kat die lah baru-baru ni...bile aku bace..masyarakat...!! agak keseraman disitu yea...!! haish...simpang malaikat 44...mintak lah jauhkan..aku bukan penakot sangat, tapi aku jugak bukan lah berani sangat jugak..lagi-lagi bab bende-bende macam ni...sebab aku pernah jugak alami gangguan ni..mase tu aku ingat aku tidur kat rumah nenek kepade "bekas" member baik aku ni *you know who* ...Aku panggil nenek die mak yah je.. Time tu aku ligat sangat-sangat..tak pernah nak ade kat rumah...ade jer lokasi yang kami tujui...errr..betol ker ayat aku..?? boley lah!!setiap malam asyik lah merayap...pastu tidur umah *you know who*....kalau en.Midun punye marah, jangan cakap lah kan..tapi demi member, sanggup kene mara..haish..sudah lah...!!!nak pikir-pikir balik, menyakitkan hati jer...
Balik pade cerite aku..Aku ingat kalau tak salah aku malam tu kiteorang ade pegi ikot auntie (mak kepade *you know who*) ni pegi "berubat" tak salah aku lah kan..(bukan ubat penyakit, tapi cari penyakit!!) Balik daripade tempat tu, biase lah, aku ni kan kaki tidur sikit, pantang penat sikit, mang 5minit je aku dah boleh terlena...mase dalam kereta, aku dah asyik terkejut-terkejut jer sebab rase macam ade "orang" tolak-tolak aku...tapi aku wat tak tahu je..mengantok lah mase tu....
Mase sampai rumah, lebih kurang pukul 3-4 pagi macam tu..keadaan mang dah sunyi dah...sampai-sampai jer rumah  mak yah, masuk bilik belakang, aku teros lelap..tak sedar ape.... dalam lena aku tu, tibe-tibe aku rase sesak nafas...susah sangat nak tarik nafas....bile aku bukak mate, aku tengok mak yah, auntie dan *you know who* ade kat sebelah aku..aku cube nak bangun pun tak boleh...aku cube nak cakap, nak mintak tolong kat dieorang, aku menjerit-jerit mintak tolong kat dieorang, tapi hampehhh sorang pun tak pandang...lame jugak lah aku rase sesak tak bernafas macam tu...lame-lame aku rase "terlepas" dari "keadaan" tu...berpeluh-peluh aku, menggigil satu badan... mak yah, auntie & *you know who* terkejut tengok aku bangun dengan keadaan macam tu..separuh menangis kot..??aku cerite lah kat mak yah ape yang jadi..die kate aku "dihempap" oleh...something lah..aku pun tak sure sangat ape nye...die kate sebab nye aku balik tak mandi, tak basuh muke,tak basuh kaki,bende tu ikot aku..yang bende tu pun baik benar lah nak ikot aku apesal,kan!! die suruh aku bangun, basuh kaki, basuh muke,die bagi minum air die selawat, pastu die suruh tidur kat tempat lain(ruang tamu)...haish mule-mule payah gak lah nak lelap mate balik..takot bende yang same ganggu aku...
mase kene tu aku fikir, aku dah mati ker, aku jadi roh ke..kenape aku cakap, aku panggil dieorang tak dengar..Ya Allah, tak bersedia kot..??tapi ade jugak kejadian dimana mereka "kembali" pada-Nya dalam tidur kan...jadi tak mustahil kan...lagi satu orang pesan sebelum tidur,seelok-eloknye kite "mengucap"..mane lah tau ajal kite sampai mase kite sedang lena...tak mustahil kan...??sekurang-kurangnya kite dah "mengucap" kan..??haish memang pikir-pikir balik agak seram lah...masyarakat... Sejak dari tu, balik je rumah, setiap kali aku nak tidur, aku mesti basuh kaki & muke walaupun aku tak mandi...aku jadikan itu sebagai satu amalan dan iktibar dari peristiwa lalu.... Semoga kita dijauhi dari gangguan-gangguan syaitan nirrajim nie semua...amin...

No comments:

Post a Comment