background

Tuesday, March 1, 2011

adakah....??

Kadang2 aku rimas dengan budak kecik sorang ni..sape lagi..?anak buah aku sorang tu lah si Dekyan (Nurhan Danish)...die mang jadi "teman bergaduh" aku yang paling baik,setiap kali die datang rumah...
-dekyan-
Nakal, lincah, hyperactive,cerdik, kuat melawan(same dengan moksu die), macam2 nak diusik nye..semue ade lah...memang gerammmmm je dengan die... tengok jer kecik, tapi ya ampun, sangat pandai menyakat orang yea...!! haish, naseb anak orang, kalau anak patong,mang lame dah aku ganyang2 jer...lalalalala~
Tapi nakal2 die tu,kadang2 menghiburkan hati aku jugak...sejak kebelakangan ni, die sangat2 lah "baik" dengan aku..asyik lah panggil aku, senyum, kadang2 siap polok lagi bagai,bile pandang, sejuk perut ibu mengandung...heh!! mummy die la, bukan aku leyh...aiyaaaa...dan tadi satu kejadian berlaku secare spontan,mang aku tergelak besar...
hantu kak limah balik umah a.k.a mak limah balik kampung!!
bile mummy die sebut jer ayat ni.. "Kak limah, ambik die tu" die terusss melompat kt mummy die...Ya Allah memang tergelak aku dibuatnye...hahahaha....sebab ape aku tergelak, sbb aku teringat satu kesilapan ayat "kak limah balik rumah" menjadi "mak limah balik kampung"yang pernah aku sebut menyebabkan aku di"bahan" selalu dengan hubby ku...suke yea B gelakkan BB...grrrrr...
Satu lagi penghibur hati aku ialah "si mate bulat pipi labuh" sape lagi kalau bukan si HD (Haris Dzulqarnain).
-pipi labuh mate bulat-
tapi berade nun jauh di Ipoh sane...Itu lagi sorang budak kecik Ya Allah memang gerammmm kalau die ade kat rumah tu...memang aku polok2 die...sekarang die sedang merangkak,dah agak laju lah...dan mule untuk berdiri...die sangat pandai berposing yea kalau nak tahu...pantang "on camera" senyum2 die...rindu sama itu HD....entah2, bile aku jumpe die nanti, die dah pandai berjalan or berlari2 dah kot..??hmmm...nantilah,bile moksu free, moksu ade kelebihan sikit, nanti moksu naik train ker Ipoh jumpe HD yea...?? Cik api, tolong peluk cium kat itu budak...rindu sangat sama die.... :'(
Semalam mase aku dalam perjalanan nak pulang kerumah..acecewah ayat nye...hehehehe...aku nak balik setelah penat berjalan dengan B, mase tu tengah berhenti dekat "Traffic light". Sebelah kerete B ade satu motor berhenti. Abang, kakak and anak perempuan die...Chumel sgt3 budak tu...dengan pakai tudung die, mate bulat die...haish..aku pandang die, then suddenly die lambai tangan kat aku...Ya Allah, sumpah gerammm sgt dengan budak kecik tu...aku lambai tangan balik kat die, die bagi satu "flying kiss" lah untuk aku...hubby kate"bukan die nampak pun,tingkap tinted kot..." tapi kalau die tak nampak, kenape die lambai kat aku then siap bagi flying kiss lagi..??hahaha biarlah...janji aku tersenyum bile tengok budak tu.. suke sangat!!! ^_^
Sejak dua menjak nie, budak2 berjaye menarik perhatian aku...yelah..sebelum ni, aku mang agak rimas sikit dengan budak2 kecik, even anak buah aku pun, aku jarang nak pegang, nak dukung lagi lah.....maklum lah aku anak bongsu, aku tak ade adik, aku lah adik kat rumah, aku lah segale-galenye..dulu kalau anak buah aku manje2 cikit je dengan daddy or mak, mang aku boleh jelous kot..?? Rase macam dieorang nak ambik tempat aku pulak kan..ape lah aku nie kan...terokkk!!! tapi sekarang aku dah tak rase macam tu lagi...maybe aku dah agak matang disitu..??atau adakah naluri keibuan itu telah muncul..??? teettttt!! tidak lah..maybe naluri sebagai seorang ibu saudara jer kot..?? lalalala~
hubby aku cakap "kawin nanti dapat la anak sendiri"...yea hubby...tengah simpan duit kan sekarang nie...??siape tak nak kawin kan...??lagi2 kalau kite dah jumpe orang yang kite sayang sangat3 kan...nak jadi yang halal untuk die...dan memang kalau boleh nak die kekal jadi milik kite sampai akhir hayat, susah senang suke duke bersame...teman sehidup semati kan..??
dan sekarang ni aku mule berfikir tentang mase depan...kalau dulu aku asyik nak enjoy je, sekarang dah mula nak simpan duit kot...??insyaallah...kite mampu lakukannya b...!! Ya Allah ya tuhanku..Kau kekalkan lah jodoh kami Ya Allah...amin...

Semoga tiba hari ni nanti...

No comments:

Post a Comment